Totaal aantal pageviews

maandag 18 mei 2015

Geduld

'Geduld' is het thema deze week bij Stuur een Foto.
Dus nu heb ik een probleem, want NIET geduldig zijn, is mijn slechtste eigenschap.
Ik héb geen geduld. Maar dan ook echt helemaal niet.
Alleen met Anna heb ik geduld. En dat kost me ook geen enkele moeite
In mijn werk had ik het ook gelukkig, maar dat was wat anders, dat was werk.
Daar moest ik trouwens wel echt mijn best voor doen en ik ben heus wel eens ontploft.
Maar hier, thuis en overal is het slecht met mijn geduld gesteld. Ik denk niet dat ik daar nog wat aan kan veranderen.
Als ik aan het hardlopen ben kom ik vaak langs een plek waar (in het seizoen) vissers zitten. Die zitten daar dan te zitten, in zo'n half tentje. Parasolplu er bij. Soms een vrouw die ernaast in een stoel iets anders zit te doen of koffie zet of zo, of een eindje gaat lopen.
Maar zo'n visser die daar dan de hele tijd naar die dobber zit te staren. Ik zou het niet kunnen. Om meerdere redenen niet, maar ook vooral vanwege de geduldfactor.
En die visser is een bruggetje naar een andere visser. Eentje met heel veel geduld. Hij moet wel!


 Ga maar even kijken bij Stuur een Foto, daar vind je vast geduld, deze week!

6 opmerkingen:

Ingrid Orens zei

Bettie, doe me een plezier, als jij het geduld gevonden hebt, stuur je me dan ook een pakje geduld op ;-) ???
Ook ik heb een zwaar tekort eraan... Ik moest lachen met de beschrijving van de vissers ! Hoe dikwijls heb ik nét hetzelfde al gedacht !!! Ik woon langs het Albertkanaal, hier zitten er dus winter en zomer veel. Heel veel. Ze zitten hier van 's morgens tot 's avonds. En telkens denk ik "hoe doén ze het toch..."

Anoniem zei

Tja geduld ik heb het wel en ook best veel ,maar bijzonder vind ik dan dat ik het heb bij heel veel dingen maar bij sommige helemaal niet ,eigelijk niet uit te leggen .....

Marloeskreatief zei

Zie dat ik anoniem sta ,nou daar heb je dan zo iets waar ik een beetje ongeduldig van wordt ,gr marloeskreatief

Bertiebo zei

Wat denk jij nou, Ingrid? Dat ik het weggeef als ik het heb? Echt niet, ik houd het allemaal zelf. Allemaal!

En Marloes dat snap ik dus helemaal hè van dat Anoniem!

Mirjam zei

Ik kan als ik wil best heel geduldig zijn. Met mijn handwerken, of bij het fotograferen... Maar waar ik echt niet veel geduld heb is in het verkeer. Ik loop niet te jakkeren hoor en hou me keurig aan de limieten, maar ik kan me vreselijk opwinden over mensen die dertig rijden waar je vijftig mag, zo dus...
Fijne dag,
Liefs,
Mirjam

Madelief Weideveld zei

O wat vind ik het fijn om te horen dat jij ook hard moest werken om geduldig te zijn. Ik vind mezelf altijd falen....als juf.....als ik ergens denk: 'Jeetje zeg, komt er nog wat?' Pfff....tjonge....dit weet je al lang'.
Dus eh.... dank je wel, ik moest lachen van herkenning.
Dag, Madelief.